elevator

آسانسور

elevator

آسانسور

تعمیر آسانسور

تعمیر آسانسور


تعمیرات (Overhaul) آسانسور ،دارای ۲ حالت است: اول تعمیرات و نگهداری دوره ای و دوم تعمیرات موردی انجام میگردد. تعمیرات دوره ای شامل آسانسورهایی است 

  که تحت قرارداد سرویس و نگهداری یک شرکت بوده و وقوع هر مشکل می بایست با اعزام تعمیرکاران و سرویس کاران شرکت رفع گردد. تعمیرات موردی شامل آسانسورهایی بوده که تحت نظارت هیچ شرکتی نیست و چون به طور مرتب سرویس نمی شود از لحاظ ایمنی ،کیفیت در سطح قابل قبول نمی باشد. این مجموعه از ارائه خدمات در حالت دوم (تعمیرات موردی) معذور بوده و به هیچ عنوان مسئولیت عملیات تعمیر و سرویس موردی آسانسور، خارج از قالب قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور نمی پذیرد. بنابراین در صورت خرابی آسانسور می بایست خدمات در قالب جنرال سرویس و سرویس نگهداری صورت پذیرد. علت این امر همانطور که به اختصار در بخش سرویس و جنرال سرویس به آن پرداخته شد ضرورت تداوم عملیات سرویس و نگهداری برای یک آسانسور می باشد. 

مشکلات یک آسانسور به دلیل پیچیدگی و گستردگی قطعات موجود در یک آسانسور همیشه آشکار نیست و الزاما با یک بار تعمیر و سرویس هیچ گاه سطح کیفی یک آسانسور به نقطه ایده آل نخواهد رسید. در نتیجه نادیده گرفتن سرویس و نگهداری دوره ای منظم منجر به ایجاد صدمات و آسیبهای چبران ناپذیر به قطعات آسانسور شده که بعضا با هزینه های بسیار بالا قابل رفع خواهند بود. مواردی که برای یک آسانسوری که بطور منظم سرویس نمی گردد و بصورت موردی تعمیر و سرویس می گردد اتفاق می افتد عبارتند از:

  • Response Time یا زمان پاسخ به احضار مسافران افزایش خواهد یافت
  • Downtime یا زمانی که آسانسور قادر به سرویس نیست افزایش خواهد یافت
  • هزینه های تعمیر افزایش خواهد یافت
  • Service Time یا زمانی که آسانسور در حال سرویس است کاهش خواهد یافت
  • نارضایتی ساکنان و کاربران افزایش خواهد یافت
  • مهمتر از همه ضریب ایمنی آسانسور کاهش خواهد یافت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.