elevator

آسانسور

elevator

آسانسور

آسانسور - کاربری خدمات درمانی

آسانسور - کاربری خدمات درمانی

در مراکز درمانی و بیمارستان ها به دلیل وجود ترافیک رفت و آمد و کیس های فورس ماجور تردد از حساسیت بالایی برخوردار است، که حتی ممکن است در بعضی مواقع سلامت جانی افراد نیز موردمخاطره قرار گیرد. از این رو سیستم های آسانسور با کاربری خدمات درمانی احتیاج به پایین ترین درصد خرابی (کمترین ( ADTداشته و نیازمند است تا در صورت بروز هرگونه اخلال در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود. مراکز درمانی  و بیمارستان ها از نظر استاندارد های ساختمانی و آتش نشانی نیز، احتیاج به آسانسورهایی با ابعاد و ظرفیت تخت بر و برانکانبر جهت حمل و نقل بیماران می باشد.


الکترو سیگنال

در سیستم های جدید آسانسور و در بخش شناسایی ۲ سنسور جدید جایگزین سنسور های ثابت شده اند . این سنسور ها عملیات شناسایی را انجام و سیگنال ها را به وسیله ی تراوبل کابل به جعبه فرمان ارسال میکنند .

بدین ترتیب آسانسور در جایگاه مناسب در طبقات می ایستد .

درباره آسانسور

درباره آسانسور

حوه انتقال بار آسانسور:

در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده میشوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قراردارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل مینمایند آسانسورهای معمولی ازچهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات بهتیرهای سقف مهار میگردند.
 


 
اتصال آسانسور به سازه:

سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است.برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که مثلاً میگه اگه ظرفیت آسانسور ما 6یا 8 نفره هست از چه نبشی ، از چه ریل راهنمایی ، از چه براکتی و ... استفاده کنیم.در مورد نحوه اتصال : بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate تویتیر یا هر جایی که قابلیت اتصال داره بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور رو بهاونها جوش میکنند .نبشی فقط نقش ریل دارد و باربر نیست.سازه آسانسور به مهاربند نیاز ندارد یکدیافراگم داریم با باری محوری که توسط کابل تحمل میشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته وارد منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر اسانسور در etabs صرف نظر میشود .چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فنداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید درتمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود. 

نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE

چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی ان امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق ایین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد...شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد....اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد