کابین آسانسور
لذا در آسانسورهای که لیفت تراک وارد کابین شده و بار را تخلیه می کند همواره وزن لیفتراک را نیز در محاسبات طراحی کابین منظور می کنند.
کف کابین باید تا حدی بارگیری شود که بدون اعمال نیروهای زیاد به کفشک
های راهنما کابین در مرکز ثقل خود به صورت آویزان و معلق باقی بماند و این ویژگی به
عنوان بالانس کردن در حالت سکون شناخته می شود. در آسانسورهایی که از کفشک های راهنما
نوع غلتکی استفاده می شود این غلتکها در معرض نیروهای بزرگی قرار می گیرند و ممکن است
دچار مشکل شوند و لذا بالانس بودن کابین در مرکز ثقل خود از اهمیت خاصی برخوردار است.
در آسانسورهای پانورامیک، بخشی از دیواره چاه و کابین شیشه ای است و هدف از این نوع
آسانسورها در داخل ساختمان و یا خارج از آن، جابه جایی ایمن همراه با مشاهده مناظر
در مدت جابه جایی است. کابین را می توان با دیوارها، دربها و کف شیشه ای تولید کرد
که شیشه و شکل آن با توجه به نظر مهندس معمار یکی از عناصر معماری است که به شکل های
مختلف با توجه به سطح و نوع کاربری ساختمان می تواند ساخته شود. حداقل ضخامت شیشه
(لمینیت) ۱۱ میلی متر باید در نظر گرفته شود.