elevator

آسانسور

elevator

آسانسور

کارکرد هندریل در آسانسور

بصورت کلی می تونیم حرکت هندریل آسانسور  رو سه بخش تقسیم کنیم

1- حرکت رفت

2- حرکت برگشت

3- حرکت تبدیلی در قوس بالا و پایین

  

هندریل در حرکت رفت برروی پروفیل آلومینیمی سر می خورد این امر برای حداقل جابجایی هندریل بوده که مسافر آنرا بایستی بگیرد


در مسیر برگشت تمام سعی را بکار می برند تا هندریل آزاد باشه نه در حدی که به استپ گیرکنه و نه درگیری مسیر رفت رو داشته باشه تا حداقل آسیب به هندریل بخوره


اما بیشترین جایی که هندریل رو داغون می کنه تبدیل حرکت رفت به برگشت در قوس بالا و پایین می باشد در محل یاد شده اصطکاک زیادی وجود داشته که برای برطرف نمودن آن در پله های تجاری از مجموعه بلبرینگ و یا غلطک های کوچک و در پله های هوی دیوتی از چرخهایی به مانند فریکشن ویل استفاده شده تا هندریل در مسیر برگشت حداقل اصطکاک رو داشته باشه


بلبرینگ های قوس هندریل بسته به میزان کارکرد قبلا یکسال کارکرد داشت الان با افت کیفیت بین 3 تا 6 ماه عملکرد دارد

ابتدا آثار خرابی بلبرینگ بصورت جیرجیر می تواند باشد بعد از مدتی اساسا بلبرینگ قفل شده بدلیل آلودگی و خرابی و ثابت می ماند از زمانی که شروع به جیرجیر و یا قفل شدن نماید به مانند جسم ثابت شروع به افزایش اصطکاک نموده و از داخل به هندریل آسیب می رساند


با توجه به اینکه هندریل متری بین 100 الی 250 هزار تومن قیمت داشته حدودا برای یه پله 5 متری فرض کنیم طولش میشه 27 متر در میاد حدود 5 تا 6.5 میلیون تومان 

اما مجموعه بلبرینگ های قوس هندریل بسته به کیفیت دو عدد بالا و پایین بوده از 100 تا 400 هزار تومان قیمت هم داشته باشد هزینه تعویض بلبرینگ ها 1 دهم هزینه کل هندریل خواهد بود  ضمنا در نهایت پس از تعویض هندریل بدلیل آسیب بلبرینگ های قوس هندریل نیز بایستی حتما تعویض شده تا به هندریل نو آسیب نرساند



به مجموعه بلبرینگ های قوس هندریل به اشتباه نیوچین هم می گویند

معنی لغوی نیوچین می شه زنجیر نو

اسم صحیح قطعه نول چین می باشد newelchain 

نول به مسیر قوس انتهایی بالا و پایین گفته و در فارسی می تونیم بلبرینگ قوس هندریل / زنجیر قوس هندریل نامگذاری کنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.